Invatati sa dormiti

Invatati sa dormiti
Invatati sa dormiti

Multi oameni dorm prost din cauza a ceea ce cercetatorii numesc igiena necorespunzatoare a somnului. Este un fel mai pretentios de a spune ca nu poti dormi chiar oriunde si oricand si ca trebuie sa te asiguri ca mediul te invita la cat mai mult somn.
Pentru o buna igiena a somnului, fiti atent la locul in care dormiti. Asigurati-va ca incaperea nu este prea calda sau prea rece. Verificati iluminarea; eliminati zgomotele. Puteti sa va stricati somnul atunci cand asociati dormitorul cu mai mult decat dormitul. Daca patul va serveste si drept fotoliu din care va uitati la televizor, loc de luat gustari sau masa de citit, mintii ii vine greu sa se gandeasca la somn in momentul in care stingeti lumina.
Momentul mersului la culcare, sau mai bine zis, ce ati facut chiar inainte de a merge la culcare va poate influenta la fel de bine calitatea somnului. Un pui de somn catre seara, exercitiul fizic facut cu mai putin de doua ore inainte de culcare, fumatul, medicamentele pentru raceala care contin cafeina, consumul de alimente stimulante - toate acestea va pot tine treaz pana tarziu.
Invatati sa va odihniti cu un pui de somn. Douazeci de minute de odihna profunda in mijlocul unei zile lungi nu doar ca revigoreaza gandirea, dar va ajuta, chiar, sa dormiti mai bine noaptea.
Oboseala excesiva la ora culcarii nu garanteaza un somn bun, ci dimpotriva.

E greu sa adormi pe un teren de lupta.

E greu sa adormi pe un teren de lupta.
E greu sa adormi pe un teren de lupta.

Si eu as fi ingrijorata si prea agitata pentru a adormi in asemenea loc. Pe campul de lupta, starea de veghe este esentiala pentru supravietuire.
Somnul nu este o aptitudine noua pe care trebuie sa o invatati. Trebuie doar sa ajungeti sa constientizati cum anume va impiedicati sa dormiti si sa va schimbati obiceiurile. De aceea in terapie puteti invata sa practicati meditatia constienta care se bazeaza pe prezenta constienta, fiind un remediu foarte eficient pentru problemele cu somnul.

Se poate cineva rani incercand prea tare sa adoarma?

Se poate cineva rani incercand prea tare sa adoarma?
Se poate cineva rani incercand prea tare sa adoarma?

Ei bine, da, se poate
- prin consumul de alcool, pastile si alte substante care creeaza dependenta. In 2009, Michael Jackson a murit in mod tragic, incercand sa adoarma.
Secretul unui somn linistit este sa ai o minte impacata. Sa stii cum sa te odihnesti este o arta. Foarte multi oameni au diferite probleme cu somnul. Dificultatea de a dormi bine este legata de alte probleme precum: anxietatea, grijile, regretele, depresia, mania si stresul. Aceste probleme nu dispar pur si simplu, atunci cand ne asezam in pat. Ele se transforma in probleme de somn.
De multe ori, tulburarile de somn nu sunt provocate de probleme majore, ci de obiceiuri marunte, cum ar fi obiceiul de a ne situa mental in afara momentului prezent.
Imaginati-va ca va aflati asezat confortabil in pat. Reusiti sa va bucurati de acest moment sau sunteti cu mintea in alta parte, stresati de evenimentele de peste zi sau ce s-ar putea intampla in ziua urmatoare?
Mintea tinde sa fie in permanenta activa si sa nu se odihneasca niciodata. Pe masura ce ne antrenam mintea sa se conecteze la respiratie, aceasta se calmeaza si putem adormi.

Ce se intampla cand incercam sa ne controlam somnul

Ce se intampla cand incercam sa ne controlam somnul
Ce se intampla cand incercam sa ne controlam somnul

Nu ne putem controla somnul. Nu ne putem controla decat pregatirea fizica si psihica pentru somn. Ne putem deschide catre somn, renuntand la orice framantare. Asta e tot ce avem de facut pentru a ne pregati pentru somn. Orice efort de a forta aparitia somnului poate avea rezultatul opus. Efortul ne poate tine treji.
Suntem obisnuiti sa credem ca "daca nu reusesti de prima data, trebuie sa continui". Asemenea indemnuri sunt valabile in zonele in care putem controla lucrurile. De exemplu, daca exersam, putem ajunge sa alergam mai repede. Perseverenta nu aduce rezultate si in zonele in care nu detinem controlul constient asupra situatiei. In plus, efortul poate fi si contraproductiv: in loc sa ne ajute, efortul suplimentar ne sta in cale.
Daca nu reusim sa adormim usor si repede, vocea conditionarii sociale ne va sopti: "Nu te straduiesti destul!" Efortul sustinut a dat roade pe multe planuri ale vietii noastre. Ne-a ajutat sa absolvim un curs sau sa promovam la locul de munca. Prin urmare, am ajuns sa credem in succesul obtinut prin munca.
Totusi, oricat de contraintuitiv ar parea, exact asta trebuie sa facem atunci cand vrem sa adormim. Vorba proverbului: "Poti ademenii un cal sa vina la apa, dar nu il poti obiga sa si bea". Mintea constienta ne poate aduce la pat, dar nu ne poate face sa adormim. Ea trebuie sa invete sa se dea la o parte din calea somnului si sa-i permita naturii sa-si urmeze cursul.




Promovare

 • Colegiul Psihologilor din Romania
www.copsi.ro
Bun simt si echilibru in profesia de psiholog.


Convertor valutar

Cabinet de psihoterapie si hipnoza clinica Psiholog Psihoterapeut Teodora Meghesan, consiliere, terapie, tratamente, tehnici, fobie, depresie, anxietate, psihoterapie psihologica Oradea Alimente pentru trup si minte, Atitudinea este totul, Autosugestia, Cabinet de consiliere psihologica Oradea, Cabinet de psihoterapie Oradea, Cabinet Hipnoza Oradea, Cabinet Psihorelax Oradea, Caractere si comportamente, Cauzele subtile ale imbolnavirilor, Ce este psihoterapia, Cere ajutor, Cine poate beneficia de psihoterapie, Complexul de inferioritate, Complexul de superioritate, Consiliere pentru adolescenti, Consiliere pentru adulti, Consiliere pentru angajati, Consiliere pentru pensionari, Consiliere si orientare in cariera, Consilierea de cuplu, Consilierea durerii doliului, Consilierea persoanelor varstnice, Cum decurge prima sedinta de psihoterapie, Cum te poate ajuta psihologul, Dependentele copiilor si tinerilor, Depresia, Despre frica, panica si ingrijorari, Dezvoltare personala, Frica de moarte, Gestionarea emotiilor, Hipnoterapia, Hipnoterapia si anxietatea, Hipnoterapia si depresia, Hipnoza, Hipnoza Ericksoniana, Hipnoza in terapia ostilitatii si a maniei, Hipnoza in tulbur─ârile conduitei alimentare, Hipnoza in tulbur─ârile psihosomatice, Hipnoza medicala, Hipnoza medicala, Inductia hipnotica, Managementul anxietatii, Managementul depresiei, Managementul furiei, Metafore terapeutice, Nevoia de mangaieri, Nevroza, Oferta si pret, Practici pentru a deveni fericiti, Preia controlul asupra vietii tale, Psihanaliza si spiritualitate, Psihocardiologie, Psihosomatica, Psihoterapia adolescentului, Psihoterapia familiei, Psihoterapia familiei,Psihoterapia femeilor insarcinate, Psihoterapia traumei, Psihoterapie de cuplu, Psihoterapie de cuplu, Psihoterapie individuala, Psihoterapie individual─â, Psihoterapie la domiciliu, Psihoterapie online, avantaje si dezavantaje, Psihoterapie Ortodoxa, Respectul de sine, Sanatate si frumusete, Sanatatea creierului, Schimbarea gandirii, Serviciile cabinetului de psihoterapie, Starile sufletesti, Tehnici de relaxare, Terapia dependentei, Terapia subconstientului, Terapia suferintei, Terapie prin credinta, Tulburari afective, Tulburari hipocondriace, Tulburarile alimentare, Tulburarile anxioase, Tulburarile de personalitate, Tulburarile de somn, Virtutile terapeutice ale culorilor , dezvoltare, personala, adulti, consilierea, persoanelor, oncologice, consilier, autocunoastere, consiliere, vocationala, consiliere, informare, parinti, persoanelor cu cancer, psihoterapia, criza varstei de mijloc, cauzele subtile ale bolilor,durere sufleteasca ................................................................................................................................................................................................................................................................. Realizare pagini web, imagine, publicitate si promovare online www.groupromo.ro