Intoxicarea cu suferinta

Intoxicarea cu suferinta
Preventia intristarii.

Lumea este atrasa bolnavicios de patrunderea in mediul suferintei, al durerii, al mortii prin mijlocul stirilor, povestilor, al relatarilor de orice fel. Dar ce stiu oamenii cu adevarat despre durere? Ce stiu ei despre intoxicarea cu suferinta? Cat cunoastem despre duhul otravit al mortii pe care-l inhalam privind de exemplu un accident, sau si mai "nevinovat", uitandu-se la un film unde sunt scene de mare durere.
Cine a pregatit omul in vreun fel pentru ca sa stie cum sa scape de virusul intristarii care face ravagii inlauntrul inimii? Cati stiu sa mai faca preventia si terapia intristarii?
De ce sa transformam durerea intr-o otrava pentru unii ce o vor ingurcita fara sa stie ce fac si fara sa aiba la indemana mijlocul adecvat de a se proteja?
Sfantul Ioan Scararu spune ca "avem nevoie de mult discernamant ca sa stim cand trebuie sa stam pe loc si in ce lucruri si cand sa retragem ".
Sfantul Siluan Athonitul spune ca "pentru a avea pace in suflet trebuie sa fii cumpatat si infranat. Caci iute se pierde pacea... Nu trebuie sa fii curios si iscoditor".
Cei curiosi, neintariti sufleteste, doritori sa priveasca prin gaura cheii iadului, fara sa stie ca astfel vor cadea indurerati in judecare, in critica, in ingrijorare, in spaime chiar, isi ranesc sufletul si mintea. V-ati gandit vreodata la lucrul acesta? Nu cred. Asa cum nu s-au gandit nici altii. Spunea cineva "caci precum molia roade haina si cariul lemnul, asa intristarea mananca sufletul omului".
S-au intamplat si se intampla multe nenorociri in lume. Sunt sigura ca a afla despre ele sunt foarte necesare daca suntem intariti psihic si sufleteste si avem nadejde in Dumnezeu, altfel devin nocive, caci este cu neputinta sa nu provoace intristare.

Teama ucide iubirea!

Teama ucide iubirea!
Diferenta dintre frica de Dumnezeu si teama de Dumnezeu.

Aristotel afirma ca pe cat se teme cineva, pe atat de putin iubeste, si pe cat de mult iubeste, pe atat de putin se teme.
Asa se poate distinge diferenta dintre frica de Dumnezeu si teama de Dumnezeu.
In relatia cea buna cu Dumnezeu nu exista teama. Teama este sora mai mica a urii. Numai actiunea le deosebeste. Ura ataca dezlantuind intunecate furii - teama sufoca ucigas cu tenebroasele ei spaime.
"Am auzit glasul Tau in rai si m-am temut, caci sunt gol, si m-am ascuns", spunea Adam inspaimantat cand Dumnezeu il striga indata dupa ce savarseste pozna cea mare a neascultarii.
Teama, asadar, contine spaime, in timp ce frica are doar un amestec delicat si complex de duioasa ingrijorare si blanda prevedere.
Esti prevazator atunci cand iubesti sau cand vrei sa castigi ori sa pastrezi dragostea cuiva. Te ingrijoreaza orice fapt si oricare gest care ar putea sa il mahneasca.
Cel ce se teme asteapta mereu sa fie pedepsit. Pentru cei ce se tem, Dumnezeu este cel ce pedepseste, iar pentru cei cu frica de El, Dumnezeu ii iubeste.
"Cu frica de Dumnezeu, cu credinta si cu dragoste sa va apropiati!"
Iata cum ne cheama Dumnezeu sa ne unim cu Sine, cinand laolalta.
"...Iata, frica de Dumnezeu, aceasta este intelepciunea, iar in departarea de cel rau sta priceperea", ii spune Dumnezeu omului in Cartea lui Iov,28,28.
"Frica de Dumnezeu este inceputul intelepciunii", constata Solomon in Pildele sale 1,7.
Altfel spus, teama este o forma camuflata a subminarii relatiei de iubire.
Teama ucide iubirea!
Sursa:Cornel Constantin Ciomazga(2004). Lucrarea

Neurastenia

Neurastenia
Neurastenia

Neurastenia este considerata cea mai frecventa forma de nevroza. Aceasta maladie se manifesta prin slabiciune nervoasa, irascibilitate, impulsivitate, mergand pana la profunda epuizare a fortelor vitale ale omului. Se trezesc focarele infectioase ce dormitau, incep sa dea semne de viata colecistita, gastrita, ulcerul gastric sau duodenal. Aceasta boala reprezinta un catalizator care grabeste dezvoltarea patologiei somatice.
Neurastenia poate fi considerata polul opus blandetii, smereniei, rabdarii si pacii interioare a sufletului.
Va puteti inchipui neurasteniat un om smerit, bun, rabdator?

"Irascibilitatea vine din necunoasterea de sine, din trufie, precum si din faptul ca nu ne gandim la puternica vatamare a firii noastre si ca prea putin L-am cunoscut pe blandul si smeritul Iisus." (Sfantul Ioan de Kronstandt)
Cel mai bun medicament pentru neurastenie este un mod crestinesc de viata, cu purtarea rabdatoare a crucii date de Dumnezeu, cu recunostinta fata de El pentru toate, cu smerenie.

Dr. Dimitri Avdeev

Rugaciunea - terapia tamaduitoare

Rugaciunea - terapia tamaduitoare
Rugaciunea - terapia tamaduitoare

In traditia crestina, cele doua mari instrumente de purificare sufleteasca sunt postul si rugaciunea. Veritabile arme de lupta impotriva bolilor, necazurilor si greutatilor, postul si rugaciunea reprezinta, inainte de toate, o lupta cu propriile slabiciuni, o lupta in care luptam sa fim noi stapani pe instinctele si patimile noastre, nu ele sa ne conduca pe noi.
Putem spune ca postul si rugaciunea sunt armele cu care sufletul nostru lupta pentru el insusi si apoi pentru a dobandi cele cerute.
Prin rugaciune ne interiorizam, iar atunci obtinem linistea. Este momentul tainic, prin simplitatea sa, in care ne intoarcem catre noi si catre Dumnezeu. Atunci cand ne rugam, pasim spre ceea ce se cheama "logica inefabila a inimii", pentru ca, asa cum spunea Blaise Pascal, inima are ratiuni pe care ratiunea nu le cunoaste.
Rugaciunea este puntea care se deschide atunci cand alegem sa coboram in linistea si pacea care SIGUR se afla in sufletul nostru.
In aceasta perioada a Postului Mare, rugaciunea capata o dimensiune inimaginabila, datorita efectelor curative asupra corpului, si mai ales asupra sufletului. A te ruga in timpul postului, inseamna a te curata de tot ceea ce este stiut si nestiut de mintea noastra, dar care ne impovareaza viata. Activitatea spirituala intensa din aceasta perioada aduce modificari binefacatoare, atat anatomice, cat si functionale ale intregului corp.
Atunci cand prin rugaciune nu intelegem doar simpla recitare mecanica a unor formule, ci o intelegem ca pe o stare de inaltare spirituala, ca pe o stare sublima de contact cu Dumnezeu, cu implinirea si linistea, atunci indumnezeim sufletul, iar rugaciunea noastra are sansa de a se materializa.
Aceasta perioada benefica spiritual este sansa fiecaruia dintre noi de a investi in starea de bine a sufletului si a vietii pe care o traim.
Haideti sa ne rugam acum! Amanarea nu vine de la Dumnezeu! Suntem liberi sa alegem. Putem alege o viata mai buna si mai usoara! Si putem alege sa ne rugam astfel, chiar aici, chiar acum!

Religia- o sursa extrem de eficienta de consolare, de extaz si de certitudini morale

Religia- o sursa extrem de eficienta de consolare, de extaz si de certitudini morale.

Religia- o sursa extrem de eficienta de consolare, de extaz si de certitudini morale.

Religia le-a ofertit oamenilor timp de mai multe secole posibilitatea de a intelege fenomene importante si, in acelasi timp, misterioase, ajutandu-i sa le faca fata si sa se adapteze situatiilor.
Religia este foarte potrivita pentru furnizarea raspunsurilor la intrebari legate de sensul vietii. Din unele puncte de vedere este chiar sursa cea mai potrivita. Era moderna a fost martora mai multor tendinte sociale care pareau sa slabeasca puterea religiei. Am putea trage concluzia eronata ca religia pierde teren dar la investigarea mai atenta a convingerilor religioase arata ca ele continua sa fie foarte puternice.
Era moderna a fost afectata de o serie de conflicte dintre stiinta si religie, insa cand vorbim despre sens, stiinta este ineficienta in raport cu religia. Religia constituie un sprijin puternic in gestionarea starilor afective, cum ar fi de exemplu cazurile in care individul se confrunta cu traume majore dar isi pastreaza credinta in valorile supreme. De asemenea, religia sustine reguli morale care ii ajuta pe oameni sa-si controleze comportamentul. Stiinta nu ne prea sprijina in niciuna dintre aceste probleme. Daca oamenii ar abandona religia, ei ar pierde o sursa extrem de eficienta de consolare, de extaz si de certitudini morale.
Religia le ofera oamenilor sansa de a putea crede in ceva-de obicei, un set de doctrine despre realitatea naturala si supranaturala care ii ajuta sa inteleaga contextul mai larg in care traiesc. Pe de alta parte, religia ne ofera si o comunitate care ne ajuta sa simtim ca viata noastra face parte dintr-o miscare mai ampla sau ca apartinem unui grup de oameni cu convingeri ca ale noastre.
Religia este o modalitate foarte eficienta ( mai eficienta decat stiinta) de a gestiona starile afective, iar daca o persoana abandoneaza religia, va trebui sa gaseasca ceva la fel de puternic ca sa o inlocuiasca.

Despre om si despre faptul ca, fiind prin fire o fiinta morala, este prin urmare si o fiinta religioasa.

Despre om si despre faptul ca, fiind prin fire o fiinta morala, este prin urmare si o fiinta religioasa.
Despre om si despre faptul ca, fiind prin fire o fiinta morala, este prin urmare si o fiinta religioasa

Aceste doua trasaturi sunt insusiri esentiale si virtuti innascute. Aceste virtuti sunt marturisite de ansamblul vietii sociale. Faptul de a trai intr-o societate se arata ca absolut necesar, in vederea conservarii, dezvoltarii si progresului omului.Asa cum moralitatea este o virtute innascuta pentru om si se arata a fi absolut necesara in vederea conservarii, dezvoltarii si progresului sau, la fel si reliogizitatea este virtute innascuta pentru om si se arata a fi absolut necesara in vederea sustinerii legii morale;asadar inseamna ca legea religioasa reiese din legea morala si ca religiozitatea reiese din moralitatea omului.Morala este legatura care asigura coeziunea societatii si pazitoarea bunurilor acesteia, iar religia este paznicul legii morale. Aceasta putere a religiei confirma necesitatea sa absoluta; caci, de vreme ce omul este prin fire o fiinta sociala, iar societatea, in lipsa principiilor morale, se dezintegreaza si se descompune, urmeaza, in mod necesar, ca omul, fiind creat social, a fost creat si moral: iar daca este moral, este, asadar si religios; pentru ca in lipsa religiei este cu neputinta sa existe morala.
Religia este calauza hotararilor si gandurilor omului, conducandu-l la implinirea lor. Fara religie, omul este un mister de neinteles. Facultatea intelectuala si capacitatea de autodeterminare, in lipsa religiei si a legii morale, nu-i confera o demnitate aparte in randul vietuitoarelor: nu-l ridica intr-o pozitie superioara anume, nici nu-i acorda vreun privilegiu, astfel incat sa se laude si sa se mandreasca cu acestea in fata celorlalte fiinte;pentru ca ratiunea fara morala, fara principii morale devine un instrument si o unealta a stricaciunii si depravarii si-l conduce pe om la indobitocire, facandu-l mai feroce decat animalele salbatice.
Fara religie, omul ajunge sa-si perverteasca caracterul creat dupa chipul lui Dumnezeu, nimicind frumusetea chipului care a fost creat dupa chipul lui Dumnezeu.
Fara religie, omul se leapada de ideile nobile despre bine, frumos, dreptate si adevar, si cade in stapanirea pornirilor animalice, aflate in firea sa, care nu-i mai lasa nici o urma de noblete; fara religie, omul ajunge dusman al binelui si il conduc pe om spre un sfarsit bine-randuit.
Puterea religiei este un veritabil frau moral care struneste patimile, instinctele si dorintele, calauzind in chip sigur umanitatea.
Omul,neputand sa ajunga in alt chip sa se inalte la locul sau de cinste, decat numai prin intermediul religiei-detinatoarea capacitatii de a-l forma moral, se arata a fi o fiinta religioasa.
Cu adevarat, omul este o fiinta religioasa.
"Sfantul Nectarie din Eghina"

De unde vine intristarea?

De unde vine intristarea?
De unde vine intristarea?

Intristarea este de obicei urmare a gandurilor manioase ori a nereusitei de a satisface o oarece patima. Ca atare, cel ce isi va birui poftele si patimile va izgoni pentru totdeauna din inima sa si intristarea. Astfel cel infranat nu se va intrista ca a ramas fara pranz, cel feciorelnic- ca nu i-a reusit fapta murdara la care se gandise intr-o clipa de intunecare a mintii, cel manios- ca n-a avut prilejul sa se razbune, iar cel smerit cugetator- ca e lipsit de cinstiri din partea oamenilor. Cel neagonisitor nu se va intrista nici daca va ramane fara ultimul banut.
Cu oamenii patimasi se intampla insa ca intristarea vine asupra lor fara vreo pricina vazuta. Atunci, zice Cuviosul Ioan Casian, "prin inraurirea subtire a vrasmasului suntem supusi unui asemenea necaz ca nu putem sa primim cu obisnuita placere nici macar cercetarea (vizita) oamenilor la care tinem si a rudelor noastre, si orice ne-ar spune acestia intr-o discutie cuviincoasa ni se pare ca vine la vreme nepotrivita si ca e de prisos..."
Totusi, aceasta dovedeste numai ca intristarea nu-si are intotdeauna pricinile in surse exterioare. Nu. Inauntrul nostru, in adancul inimii, stau semintele ascunse ale patimilor, care indata ce se revarsa asupra sufletului ploaia ispitelor, dau indata mladite si roade.

Nu trebuie sa fugim de oameni ca sa evitam intristarea. Ce-i drept, nu poate sa scape de tulburare omul care traieste in lume si intra mereu in contact cu persoane care sunt stapanite de rautate, dar gandul ca simpla schimbare a locului aduce usurare este gresit. Schimband mediul, omul schimba doar pricinile care-i starnesc patimile. Nu asta ii trebuie, ci rabdare si curatia inimii.

Mijloacele pozitive prin care se taie din radacina aceasta patima sunt:rugaciunea,milostenia si neagonisirea. Absolut indispensabil pentru fiecare crestin este mersul la slujbe, mai ales in zilele de duminica si de prazic, precum si participarea la Tainele Bisericii. In rugaciunea pe care o citeste preotul inainte de spovedanie exista cuvintele acestea: de vreme ce ai venit la doctor, sa nu te intorci nevindecat. De Sfintele Taine trebuie sa ne apropiem cu frangere de inima, cu credinta adanca si cu nadejde in mila lui Dumnezeu.
Trebuie ca omul sa citeasca Sfanta Scriptura, mai ales Evanghelia, si sa implineasca poruncile lui Hristos ce sunt cuprinse acolo. O mare bucurie aduc crestinului faptele bune, grija pentru aproapele.

Sa pastram in inimile noastre minunatele si marile cuvinte ale Sfantului Apostol Pavel: Pururea bucurati-va. Neincetat rugati-va. Intru toate multumiti, caci aceasta este voia lui Dumnezeu intru Iisus Hristos pentru voi.

Dr.Dimitri Avdeev
Depresia ca patima si ca boala




Promovare

 • Colegiul Psihologilor din Romania
www.copsi.ro
Bun simt si echilibru in profesia de psiholog.


Convertor valutar

Cabinet de psihoterapie si hipnoza clinica Psiholog Psihoterapeut Teodora Meghesan, consiliere, terapie, tratamente, tehnici, fobie, depresie, anxietate, psihoterapie psihologica Oradea Alimente pentru trup si minte, Atitudinea este totul, Autosugestia, Cabinet de consiliere psihologica Oradea, Cabinet de psihoterapie Oradea, Cabinet Hipnoza Oradea, Cabinet Psihorelax Oradea, Caractere si comportamente, Cauzele subtile ale imbolnavirilor, Ce este psihoterapia, Cere ajutor, Cine poate beneficia de psihoterapie, Complexul de inferioritate, Complexul de superioritate, Consiliere pentru adolescenti, Consiliere pentru adulti, Consiliere pentru angajati, Consiliere pentru pensionari, Consiliere si orientare in cariera, Consilierea de cuplu, Consilierea durerii doliului, Consilierea persoanelor varstnice, Cum decurge prima sedinta de psihoterapie, Cum te poate ajuta psihologul, Dependentele copiilor si tinerilor, Depresia, Despre frica, panica si ingrijorari, Dezvoltare personala, Frica de moarte, Gestionarea emotiilor, Hipnoterapia, Hipnoterapia si anxietatea, Hipnoterapia si depresia, Hipnoza, Hipnoza Ericksoniana, Hipnoza in terapia ostilitatii si a maniei, Hipnoza in tulbur─ârile conduitei alimentare, Hipnoza in tulbur─ârile psihosomatice, Hipnoza medicala, Hipnoza medicala, Inductia hipnotica, Managementul anxietatii, Managementul depresiei, Managementul furiei, Metafore terapeutice, Nevoia de mangaieri, Nevroza, Oferta si pret, Practici pentru a deveni fericiti, Preia controlul asupra vietii tale, Psihanaliza si spiritualitate, Psihocardiologie, Psihosomatica, Psihoterapia adolescentului, Psihoterapia familiei, Psihoterapia familiei,Psihoterapia femeilor insarcinate, Psihoterapia traumei, Psihoterapie de cuplu, Psihoterapie de cuplu, Psihoterapie individuala, Psihoterapie individual─â, Psihoterapie la domiciliu, Psihoterapie online, avantaje si dezavantaje, Psihoterapie Ortodoxa, Respectul de sine, Sanatate si frumusete, Sanatatea creierului, Schimbarea gandirii, Serviciile cabinetului de psihoterapie, Starile sufletesti, Tehnici de relaxare, Terapia dependentei, Terapia subconstientului, Terapia suferintei, Terapie prin credinta, Tulburari afective, Tulburari hipocondriace, Tulburarile alimentare, Tulburarile anxioase, Tulburarile de personalitate, Tulburarile de somn, Virtutile terapeutice ale culorilor , dezvoltare, personala, adulti, consilierea, persoanelor, oncologice, consilier, autocunoastere, consiliere, vocationala, consiliere, informare, parinti, persoanelor cu cancer, psihoterapia, criza varstei de mijloc, cauzele subtile ale bolilor,durere sufleteasca ................................................................................................................................................................................................................................................................. Realizare pagini web, imagine, publicitate si promovare online www.groupromo.ro